sunnuntai 1. tammikuuta 2017

Kirjavuosi 2016

Blogini täytti eilen kaksi vuotta. Olen tykännyt blogin pitämisestä, sillä on ollut ihana laittaa ylös ajatuksia lukemistani teoksista. Pääsyy blogini kirjoittamiseen on se, että se auttaa minua jäsentelemään lukukokemustani, mutta olen ollut hyvin iloinen siitä, että ajatukseni ovat kiinnostaneet muita ja synnyttäneet keskustelua. Olen hyvin kiitollinen kommenteista. Pidän myös muiden blogien lukemisesta, ja on ollut mielenkiintoista huomata, miten erilaisia ajatuksia sama teos herättää eri ihmisissä. Tunnustan kuitenkin, että valitettavan harvoin tulee kommentoitua muiden kirjoituksia. Aion jatkaa blogini pitämistä edelleen, eli tämä ei ole mikään jäähyväiskirje.

Olen ihan tyytyväinen viime vuoden lukusatoon, vaikka aina ajattelenkin, että olisi ihana lukea enemmän kirjoja. Ihan kaikkia kohtia en saanut Helmet-lukuhaaste 2016 -listalta suoritettua, mutta se johtui lähinnä siitä, että luin kirjoja fiilispohjalla, enkä sen mukaan mikä kirja saattaisi sopia johonkin haastekohtaan. Tämän takia joihinkin kohtiin tuli useita kirjoja ja jotkin jäivät tyhjäksi. Minua kyllä jäi harmittamaan se, että eteläamerikkalaisen, aasialaisen ja afrikkalaisen kirjailijan kirjoittamat teokset jäivät uupumaan, sillä koen, että minun olisi hyvä lukea muutakin kuin suomalaista, pohjoismaista tai englanninkielistä kirjallisuutta Iso-Britanniasta tai USAsta. Ehkäpä saan nämä haastekohdat ujutettua seuraavan haasteen sekaan. Aion osallistua Helmet-lukuhaasteeseen tänä vuonnakin. Tällä kertaa aion olla järjestelmällisempi, jotta saisin kaikki kohdat täytettyä. Saa nähdä, miten käy. Uudenvuodenlupaukset kun harvoin pitävät pitemmän päälle. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti